Konnichiwa
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Onigiri recept

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Miyuki-chan
Admin
Miyuki-chan


Aantal berichten : 244
Registratiedatum : 15-02-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : Sheffield, United Kingdom.

Onigiri recept Empty
BerichtOnderwerp: Onigiri recept   Onigiri recept I_icon_minitimezo feb 15, 2009 4:19 pm

Onigiri zijn japanse rijstballetjes (al zijn ze nooit rond) die veel tijdens lunches worden gegeten (en in hun lunchbox wordt meegenomen). Je hebt eindeloos veel variaties qua vulling en je kan ze ook nog bakken. Het is heel makkelijk te maken.

Ingrediënten:
* 1 kopje Japanse rijst(sushirijst of kort korrelige rijst)
* vulling naar keuze(bijvoorbeeld zalm)
* zout
* eventueel nori (gedroogd zeewier)
* eventueel geroosterde sesamzaadjes
* eventueel sausje(sojasaus/wasabi)

Bereiden
Kook de rijst volgens de verpakking. In Japan wordt vaak een rijstkoker gebruikt, maar gewoon de instructies volgens op het pak werkt ook. Laat de rijst ongeveer 5 minuten afkoelen, tot je de rijst veilig in je handen kan houden maar het nog wel warm is.

Maak je handen vochtig en doe een klein beetje zout op je handen. Leg een schep rijst (wat makkelijk in je handpalm past, bedenk wel dat het ingedrukt wordt) in je hand en maak er een deukje in. Doe daar de vulling in en dek het geheel af met een laagje rijst. Druk de rijst aan en rol het tot een bal in je handen tot alle rijst stevig aan elkaar zit (maar ook weer niet te stevig). Druk de bal tot een ovaal en maak er dan eventueel een driehoek van (dit gaat makkelijk door met je duimen en wijsvingers een driehoek te vormen rond de onigiri.

Rol de onigiri eventueel nog door de sesampitjes en rol er een streep nori omheen. Dip het in de sausjes en klaar. De onigiri's worden koud geserveerd.

Onigiri recept Onigiri
Terug naar boven Ga naar beneden
https://konnichiwa.forumactie.com
Kumiko




Aantal berichten : 20
Registratiedatum : 21-02-09
Leeftijd : 31
Woonplaats : Zoetermeer

Onigiri recept Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onigiri recept   Onigiri recept I_icon_minitimeza feb 21, 2009 12:44 am

Onigiri is lekker, alleen ik koop het kant en klaar omdat ik te lui ben om het zelf te maken, of mijn papa maakt het.
Terug naar boven Ga naar beneden
Miyuki-chan
Admin
Miyuki-chan


Aantal berichten : 244
Registratiedatum : 15-02-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : Sheffield, United Kingdom.

Onigiri recept Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onigiri recept   Onigiri recept I_icon_minitimeza feb 21, 2009 3:47 am

Ik heb het nog nooit gegeten.. misschien dat ik dat ook een keer moet doen haha =)
Terug naar boven Ga naar beneden
https://konnichiwa.forumactie.com
Kumiko




Aantal berichten : 20
Registratiedatum : 21-02-09
Leeftijd : 31
Woonplaats : Zoetermeer

Onigiri recept Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onigiri recept   Onigiri recept I_icon_minitimeza feb 21, 2009 5:55 pm

Als je van vis houdt is het lekker, als je dat niks vind moet je het zeker niet eten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Miyuki-chan
Admin
Miyuki-chan


Aantal berichten : 244
Registratiedatum : 15-02-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : Sheffield, United Kingdom.

Onigiri recept Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onigiri recept   Onigiri recept I_icon_minitimeza feb 21, 2009 5:56 pm

Ik hou wel van vis,
dus dat scheelt Wink
Ben alleen niet echt dol op rijst...
Terug naar boven Ga naar beneden
https://konnichiwa.forumactie.com
Kumiko




Aantal berichten : 20
Registratiedatum : 21-02-09
Leeftijd : 31
Woonplaats : Zoetermeer

Onigiri recept Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onigiri recept   Onigiri recept I_icon_minitimeza feb 21, 2009 6:05 pm

Ja dan is het ook niet veel nee, gelukkig dat ik een rijst gek ben en echt niks aan aardappel kan eten XD
Terug naar boven Ga naar beneden
Miyuki-chan
Admin
Miyuki-chan


Aantal berichten : 244
Registratiedatum : 15-02-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : Sheffield, United Kingdom.

Onigiri recept Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onigiri recept   Onigiri recept I_icon_minitimeza feb 21, 2009 7:32 pm

Aardappelen vind ik ook niet lekker.. Razz
Maar ik wil het gewoon wel een keertje proberen...
en dan zie ik het vanzelf wel of ik het lust Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
https://konnichiwa.forumactie.com
krillin1302




Aantal berichten : 22
Registratiedatum : 20-02-09
Leeftijd : 41

Onigiri recept Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onigiri recept   Onigiri recept I_icon_minitimeza feb 21, 2009 10:03 pm

Als je niet van vis houd heb je voor zover ik weet niks in Japan te zoeken. Volgens mij is alles daar zo'n beetje sea food.
Ik houd wel van vis, met name witvis prop ik kilo's tegelijk naar binnen. Rijst is ook mn favo eten, niet in de laatste plaats omdat me moeder ons iedere dag aardappelen, groenten en vlees als avondeten voorschoteld. "Dat buitenlandse spul, dat kan niet gezond zijn."
Ja moeder, het is gezonder als iedere dag hetzelfde voer naar binnen werken.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.joshua1302.hyves.nl
Kumiko




Aantal berichten : 20
Registratiedatum : 21-02-09
Leeftijd : 31
Woonplaats : Zoetermeer

Onigiri recept Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onigiri recept   Onigiri recept I_icon_minitimeza feb 21, 2009 11:02 pm

Valt mee hoor dat over vis, ik heb daar echt.. ontzettend veel vlees gezien. Zelf at ik toen geen vlees maar wel vis, en die vis was soms erg ver te zoeken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Onigiri recept Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onigiri recept   Onigiri recept I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Onigiri recept
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Sushi recept

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Konnichiwa :: Lifestyle :: Het eten-
Ga naar: